Vsebina in namen četrtega leta osnovnošolske kateheze
Priročnik za kateheta, namenjen četrtemu letu osnovnošolske kateheze, prinaša smernice, kako z otroki v tem obdobju spregovoriti o zakramentih kot Božjem darilu za naše življenje. Otrok je v začetku drugega triletja v obdobju, ko postaja sposoben ohranjati naučene pojme in jih uporabljati na vedno širšem področju. Ob tem ima povečano sposobnost pomnjenja in ohranjanja ter more uporabljati konkretne operativne sheme. Zmožen je zaznati tudi priložnosti, ki mu jih ponuja okolje, ter se vključevati v sodelovanje z drugimi (Prijatelj 2008, 72).
Gradivo sestavljajo trije deli: uvodni srečanji, zakramenti, cerkveno leto. Osrednji del predstavljajo srečanja o zakramentih. Katehet naj glede na potek cerkvenega leta smiselno vključi še vsebine obhajanja posameznih praznikov in močnih časov cerkvenega leta. V pomoč so zadnja štiri srečanja in gradivo na katehet.si. Glavna vsebina so zakramenti – skrivnost, v katero so otroci že vstopili ob pripravi na obhajanje svete spovedi in prvega svetega obhajila. Ob življenju že doživete skrivnosti bodo spoznavali še osnovne poudarke drugih zakramentov, ki nam jih Bog po Cerkvi daje na življenjsko pot. Zakramente razložimo preprosto. Otrokom omogočimo tudi stik s posameznimi znamenji zakramentov. Pomembno je, da v njih ohranjamo veselje nad že živetimi zakramenti, hkrati pa prebujamo začetno hrepenenje po preostalih zakramentih. Naj bodo res predstavljeni kot Božji dar za naše konkretno življenje.
Velja opozoriti, da je v naši slovenski ljudski tradiciji še vedno prisotna uporaba besedne zveze »prejemanje in podeljevanje zakramentov«. V resnici zakramente, skrivnosti, obhajamo in živimo. Duhovnik zakramenta ne podeljuje iz svoje lastnine, temveč ga obhaja skupaj z verniki in je pravzaprav posrednik med Bogom in človekom. Kateheti smo povabljeni, da pri svojem oznanjevanju na to vedno znova opozarjamo in skušamo katehizirancem približati zastonjskost Božjega daru.
Celotno delo je zasnovano nekoliko drugače, kot smo navajeni. Posamezni zakrament je predstavljen v sklopu treh katehez, ki prepletajo vsebino svetopisemskega odlomka, pomena in obreda zakramenta ter njegove vključenosti v konkretne življenjske zgodbe. Predvideni potek srečanj naj bo zgolj ogrodje, ki ga vsak katehet prilagodi otrokom v skupini, njihovi stopnji rasti v veri in dinamiki župnijskega občestva. Pri katehezi naj spodbuja otrokovo prebujanje osebnih izkušenj in njihovo povezovanje s svetopisemskimi vsebinami. Deli naj pričevanje svoje osebne vere, vključuje pričevalce iz vsakdanjega življenja, pa tudi dogajanje župnijskega občestva.
V prostoru za srečanja naj bo molitveni kotiček oziroma središče prostora, v katerem se otroci umirijo, se srečajo z Božjo besedo in molijo. Svetopisemske odlomke naj berejo neposredno iz Svetega pisma. Uporaben pripomoček pri slikovni ponazoritvi odlomkov je tudi Kratko Sveto pismo s slikami. Pri predlogah katehez molitve ne vključujemo vedno na isto mesto tudi z razlogom, da pokažemo, da lahko molimo kjer koli in kadar koli (1 Tes 5,17).
Gradivo za otroke je zasnovano kot preplet vsebine, nalog, ki spodbujajo poznavanje posameznih svetopisemskih zgodb in vsebine zakramentov, ter spodbud za osebni razmislek in pogovor z Bogom. Pri vsakem zakramentu je tudi predlog za katehezo v družini, ki spodbuja družinsko molitev in življenje po veri. Če je mogoče, vsaj nekajkrat letno pripravimo kateheze za starše, v katerih jih še posebej spodbudimo k življenju vere v družini. Dobrodošla so tudi srečanja, na katerih se ob isti tematiki zberejo celotne družine. Morda jih lahko vključimo vsaj v močne čase cerkvenega leta.