Tretje triletje: Radi živimo

»Mladi so iskalci Kristusa, pomagajmo jim« (papež Frančišek). V času odraščanja mladostnik potrebuje oporo, zgled in spodbudo. Pričevalna moč staršev nekoliko stopi v ozadje. Mladostnik išče in velikokrat nezavedno posnema zglede športnih ali filmskih idolov, vrstnikov in ljudi, ki ga nagovarjajo. Zakaj ne bi bil njegov vzornik tudi animator ali katehet, ki bi mladostnika s svojo držo, besedo in dejavnostmi pritegnil ter pospremil na poti odraščanja v smeri vere?

Namen in vsebina priročnika

Radi živimo je priročnik (ob delovnem zvezku Radi živimo) za kateheta, ki pripravlja in izvaja srečanja v skupini mladostnikov v zadnjem triletju osnovne šole. Téme so primerne za dvoletna srečanja, ki poglabljajo bistvene vsebine krščanskega življenja in mladostnike spodbujajo k vključitvi v (župnijsko) versko občestvo. Nanašajo se na Katekizem Katoliške Cerkve (KKC) in so razporejene v sklope, iz katerih lahko katehet poljubno izbira posamezne teme glede na skupino in versko rast njenih članov: graditev skupnosti, spoznavanje cerkvenega leta, gradivo o Bogu Očetu, Sinu in Svetem Duhu, Katoliški Cerkvi ter sklop nekaterih izbirnih tem.

Način uporabe

Pripravljenih je 49 srečanj, razporejenih v osem sklopov. Dodan je predlog za duhovne vaje. Nekatere teme lahko zaradi aktualnosti vsebine ali zanimanj mladostnikov razširimo na več srečanj, vsekakor pa ob tedenskih srečanjih nudijo dovolj gradiva za vsaj dve leti. Srečanja predvidoma trajajo šestdeset minut. Zaporedje tem je treba izbirati glede na dinamiko srečevanj in upoštevanje cerkvenega leta – predvsem, kjer se teme nanašajo na cerkvene praznike. Zato se bo v nekaterih skupinah gotovo pokazalo kot smiselno, da tretji sklop o Jezusu katehet uporabi takoj za prvim sklopom o skupnosti. Táko sledenje bo pripomoglo k izkušnji resnice, da je Božji Sin razodetje Boga Očeta, iz njiju pa izhaja Sveti Duh. V gradivu si sklopi sledijo glede na zgradbo veroizpovedi.

Prvi sklop »Gradimo skupnost« vsebuje pet tem. Srečanja so namenjena medsebojnemu spoznavanju in graditvi skupnosti. Če ostane skupina v drugem letu srečanj ista, katehet izbere vsebine za poglobitev odnosov v skupini; če je skupina sestavljena na novo, posveti gradnji skupnosti več časa in pozornosti ter uporabi več srečanj iz tega sklopa.

Drugi sklop »Bog Oče – Stvarnik« vsebuje pet tem. Mladostnik poglobi vero v Boga Očeta – Stvarnika in se zave svoje osebne ustvarjenosti kot dekleta/fanta ter spozna razlike med posameznimi verstvi in edinstvenost krščanskega oznanila.
Tretji sklop »Jezus« vsebuje šest tem. Mladostnik spozna zgodovinska dejstva o Jezusovem življenju, odkriva njegovo človeško in Božjo naravo, prepozna vsebino vere v Jezusovo trpljenje, smrt in vstajenje. Slednje ga vodi k dejavni skrbi za druge.

Četrti sklop »Sveti Duh« vsebuje šest tem. Mladostnik spozna Svetega Duha kot tretjo Božjo osebo, njegove darove in sadove ter prepoznava njegovo delovanje v vsakdanjih dogodkih.

Peti sklop »Cerkev« zajema pet tem. Mladostnik spozna, da smo krščeni med seboj bratje in sestre ter povezani v Cerkvi z vstalim Kristusom; doživi, da je del Cerkve in ima v njej svoje poslanstvo.

Šesti sklop »Cerkveno leto« vsebuje devet tem, ki obravnavajo pomembnejše čase in praznike v cerkvenem letu. Predvideno je, da nekatere od njih skupina obravnava v prvem letu in jih tako bolj poudari, ostale le omeni – v naslednjem letu pa obratno. Katehet naj pri tem sklopu posebej pozorno vključuje posebnosti liturgičnega koledarja aktualnega leta.

Sedmi sklop »Izbirne teme« vsebuje trinajst tem, povezanih s konkretnim načinom krščanskega življenja (zakramenti, evharistija, sveta spoved, sveta birma, boter – spremljevalec, zavetnik – vzornik, molitev, Sveto pismo, Božje zapovedi, Sodobna Eva in sodobni Adam, Biti dar, Čistost in svoboda danes, Marija). Skupina jih lahko obravnava na duhovnih vajah, celodnevnih duhovnih obnovah ali oratorijskih srečanjih.

Vodenje srečanj

Srečanja lahko katehet sicer izvede sam, čeprav je v osnovi zamišljeno, da jih vodi s širšo ekipo sodelavcev, ki mu pomagajo ustvarjati vzdušje in izpeljati posamezne dinamike. Ker so sodelavci predvidoma srednješolci in študenti, predstavljajo most med njim in mladostniki. So kot starejši bratje in sestre, ki so pripravljeni deliti svojo izkušnjo vere. Zaželeno je, da imajo izkušnjo srečanj v skupini ter opravljeno usposabljanje za animatorje oziroma katehete. Skupina animatorjev se s katehetom redno srečuje na tedenskih srečanjih, kjer ne gre zgolj za razdelitev vlog, ki jih bodo imeli na prihodnjem srečanju skupine mladostnikov, ampak za dinamiko njihovega lastnega vstopanja v vsebino ter priložnost za poglobitev vere in ciljev, predvidenih za mladostnike. Zaželeno je, da je na srečanjih prisoten tudi župnik.

Povezane vsebine

Ni najdenih rezultatov.